علی اکبر ثقفی در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان این مطلب اظهار داشت: در کانون فیلمنامه نویسان ایران، نویسنده هایی بسیار خوبی عضو هستند اما متاسفانه هنر فیلمنامه نویسی در ایران مهجور مانده است. هر کارگردان برای آن که بخواهد فیلمنامه ای را بخرد، بی شک باید هزینه کند که البته این هزینه بسیار اندک است، اما اکثر کارگردانان ترجیح می دهند خودشان فیلمنامه خود را بنویسند.
وی تصریح کرد: کارگردانان این روزها تنها به دنبال ساخت فیلم هستند و به سوژه فیلم چندان اهمیت نمی دهند، به همین دلیل اکثر فیلمنامه ها در کشور سطحی هستند. کارگردان باید بداند که همکاری با یک یا چند فیلمنامه نویس می تواند کار فرد را بهتر کند.
وی ابراز داشت: بسیاری از تهیه کنندگان تا نام یک کارگردان بزرگ را روی فیلمنامه می بینند، بدون آن که کار را بخوانند ساخت فیلم را می پذیرند، البته این را هم نباید فراموش کرد که برخی از تهیه کنندگان حتی فیلم نامه را هم نمی شناسند. نظام فیلمنامه نویسی در سینمای ما دچار ضعف عمده ای بوده و به لحاظ موضوع و محتوا بسیاری از فیلم ها دچار کمبود هستند.
ثقفی ادامه داد: عدم مطالعه و شناخت باعث می شود تا فیلمنامه های خوب نوشته نشود. این را نباید فراموش کرد که در بین کارگردانان فیلمنامه نویسان بزرگی مانند بهرام بیضایی وجود دارند که جزو بهترین ها هستند، این گروه از کارگردانان به راحتی می توانند فیلمنامه مورد نظر خود را نوشته و روی آن کار کنند.
انتهای پیام/ ر
شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
در گفت و گو با سینما پرس عنوان شد؛
ثقفی: نظام فیلمنامهنویسی در سینمای ایران باعث شده سالیانه 15درصد فیلمنامهنویسان کار کنند
سینماپرس- گروه سینما: علی اکبر ثقفی نظام فیلمنامه نویسی را در ایران دچار ضعف دانست و گفت: بین 15 تا 20 درصد از فیلمنامه نویسان در طول سال کار می کنند.
ارسال نظر